E-mailen vanuit Loon. Uitleg en probleemoplossing
Specifieke problemen met mailen
Het tabblad LoonMail stuurt een mailverzoek naar de door u opgegeven server, met de gegevens die u heeft ingevuld. Wanneer dit om de een of andere reden niet lukt, kunnen de volgende zaken aan de hand zijn:
- De gegevens kloppen niet (meer), bijvoorbeeld omdat het wachtwoord gewijzigd of verlopen is;
- De mailserver van uw mailprovider heeft een storing;
- Uw mailprovider staat niet meer toe dat u een derde applicatie gebruikt voor het versturen van mail.
Die laatste is overigens heel verstandig van uw mailprovider, want het versturen van privacygevoelige informatie via mail is niet veilig. Uw klanten kunnen opgelicht worden met deze gegevens. Daarom ondersteunen wij het gebruik van LoonMail al geruime tijd niet meer. Hierover krijgt u reeds een melding bij het gebruik van LoonMail.
Uw alternatieven zijn:
- Gebruikmaken van een andere mailprovider, totdat deze ook het gebruik gaat blokkeren;
- De beste keuze: Mijn LoonDossier. Het is gratis, veilig en makkelijk. Met Mijn LoonDossier kunt u veilig en snel werken.