Tweestaps-verificatie (2FA) Loon Portaal
Smartphone kwijt, stuk of nieuw. Rol van de Loon Portaal-beheerder
Het aanmelden en verwijderen van 2FA kan elke Loon Portaal-gebruiker voor zichzelf regelen met de eigen smartphone. Dat zagen we reeds.
Toestel stuk of kwijt
Echter, als een gebruiker niet de beheerder is van het Loon Portaal-account en zijn of haar smartphone kwijt of kapot is geraakt, dan kan alleen de Loon Portaal-beheerder de 2FA voor die persoon verwijderen. Daarna kan de persoon met diens nieuwe toestel zichzelf wel weer aanmelden voor Loon Portaal-2FA. Op de gebruikelijke wijze.
Nieuw toestel
Is de smartphone van een Loon Portaal-gebruiker niet verloren of stuk, maar is er sprake van een nieuw toestel? Dan moet die persoon eerst het nieuwe toestel als tweede toestel registreren op het Loon Portaal. Pas nadat het tweede toestel is geregistreerd, kan het eerste toestel (de oude telefoon) door diezelfde gebruiker worden verwijderd. Op deze wijze hoeft de Loon Portaal-beheerder dus niet te worden ingeschakeld.
Beheerder Loon Portaal-account kan niet meer inloggen?
Alleen de Loon Portaal-beheerder kan alle toestellen verwijderen zonder dat er toestellen geregistreerd blijven.
Mocht de Loon Portaal-beheerder door enigerlei reden echter zélf niet meer op het Loon Portaal kunnen komen dan kan er gebruik worden gemaakt van onze herstel-website:
https://herstel.loon.nl/
Wie is de Loon Portaal-beheerder?
Vooral bij LoonNet-klanten en de grotere administratiekantoren zijn er vaak meerdere Loon Portaal-gebruikers via één bedrijfsaccount.
U ziet eenvoudig wie er de beheerder is van uw Loon Portaal-account. Want alleen bij hem of haar is in het hoofdmenu het kopje ‘Abonnement’ beschikbaar. Bovendien staat er alleen voor de beheerder een kroontje in het Loon Portaal, bij ‘Abonnement’, ‘Gebruikers‘, aan de rechterkant bij diens gebruikersnaam:
Afbeelding: Loon Portaal-account. ‘Kroontje’ bij de beheerder