Tweestaps-verificatie (2FA) Loon Portaal
Stappenplan tweestaps-verificatie (2FA) Loon Portaal. Uitgebreid
• U ziet - zolang de tweestaps-verificatie nog niet is ingesteld - bij het opstarten van het Loon Portaal dit scherm:
Afbeelding: Tweestaps-verificatie nog niet ingesteld
• Klik op '2FA instellen'. Dit scherm verschijnt vervolgens:
Afbeelding: Tweestaps-verificatie instellen gebruiker
Logischerwijze staan er nu nog geen geregistreerde toestellen (smartphones) in de lijst. Daar gaan we er nu eentje (de eerste) aan toevoegen. NB U komt ook in dit scherm terecht als u vanuit het Loon Portaal kiest voor 'Instellingen', 'Tweestaps-verificatie'.
• Hoe u ook in dit scherm belandt: scan nu de QR-code met uw smartphone die u voortaan wilt gebruiken voor de tweestaps-verificatie:
Afbeelding: Tweestaps-verificatie. Scan QR-code met de smartphone
• U wordt nu vanzelf doorverwezen naar de Loon Portaal-app. Grote kans dat u die nog niet hebt geïnstalleerd want die is er nog niet zo lang. Volg de simpele stappen om de Loon Portaal-app op uw smartphone te zetten.
• Log in op de app met uw Loon Portaal-gebruikersnaam (klantnummer) en -wachtwoord om het toestel (smartphone) te registreren waarmee u de 2FA wilt gebruiken:
Afbeelding: Tweestaps-verificatie. Registreer toestel
• Klik in hetzelfde scherm op 'Registreren'.
• Kies nu de gewenste bevestigingsmethode voor het Loon Portaal (pincode, wachtwoord of gezichtsherkenning / vingerafdruk):
Afbeelding: Tweestaps-verificatie. Kies de bevestigingsmethode
• Sluit hierna de Loon Portaal-app.
• U gaat terug naar het Loon Portaal. Via 'Instellingen', 'Tweestaps-verificatie' ziet u nu dat uw toestel is geregistreerd. Als u wilt, kunt u een test-verificatie naar uw toestel laten versturen:
Afbeelding: Tweestaps-verificatie. Geregistreerde toestellen
• Klaar! Loon Portaal zal bij inloggen voortaan om de tweestaps-verificatie vragen, via het geregistreerde toestel (smartphone).